Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
ZAMKNIJ X

Stowarzyszenie Umarłych Poetów - streszczenie

otrzymuje upragnioną rolę Puka. Aby zagrać w sztuce musi jednak uzyskać zgodę ojca i dyrektora szkoły. Chłopiec postanawia sfałszować potrzebne mu pozwolenie. Tymczasem Todd przechodzi swoją własną ,,wielką próbę”. Podczas lekcji literatury Keating prosi uczniów o przeczytanie przygotowanych wierszy. Zawstydzony Todd zostaje zmuszony przez nauczyciela do improwizacji, którą klasa nagradza brawami. Po kolejnym spotkaniu w grocie sfrustrowany Knox postanawia zadzwonić do ukochanej. Dziewczyna zaprasza go na przyjęcie do domu Cheta.


Rozdział IX


Neil potajemnie bierze udział w próbach do sztuki Szekspira. Keating przeprowadza lekcję angielskiego na dziedzińcu szkoły. Musztruje uczniów chodzących po dziedzińcu wpajając im konieczność zachowania własnej indywidualności. Dyrektor Nolan przygląda się dziwnej zabawie z dezaprobatą. Na kolejnym spotkaniu ,,Umarłych Poetów” niespodziewanie pojawiają się dwie dziewczyny, przyprowadzone przez Charliego. Tinę i Glorię zachwyciła atmosfera miejsca, z kolei ,,poeci” byli pod wrażeniem urody dziewcząt. Charlie wyznaje kolegom, że zamieścił w szkolnej gazetce artykuł o konieczności przyjęcia do szkoły dziewcząt. Tego samego wieczoru Knox wyrusza na przyjęcie Cheta.  


Rozdział X


Dom Danburrych rozbrzmiewa głośną muzyką. Knox upojony alkoholem siada na kanapie obok całującej się pary. Okazuje się, że zakochani to Chet i Chris. Oszołomiony Knox dotyka karku dziewczyny, za co zostaje pobity przez jej partnera. Następnego dnia cała szkoła gromadzi się w kaplicy na specjalnym apelu dyrektora. Nolan wzburzony artykułem o koedukacji szuka winnego. Charlie w humorystyczny sposób przyznaje się do winy, za co otrzymuje dotkliwą, cielesną karę. Dyrektor ostrzega Keatinga, by nie spoufalał się z uczniami. Ten, niezrażony naganą, opowiada uczniom anegdoty


Komentarze

    5 + 9 =    
~ Suiii
2022-06-12 15:09:24
Wielkie dzięki
~ MULTIGROSIK
2022-05-16 20:33:28
nawet spoczko
~ elo
2022-05-15 20:46:02
ok
~ twoja stara
2022-05-15 18:38:42
mogloby byc bardziej rozbudowane ale taka to jest okej
~ nie
2022-04-24 09:36:49
git
~ sama nie wiem
2022-04-03 12:42:17
Jest git mogło by być bardziej rozbudowane ale super jako powtórka
~ S_13
2022-02-24 20:46:57
dzieki
~ Marceleek
2021-11-09 23:16:30
Dziena
~ Bartek
2021-10-11 22:02:55
Bardzo przydatne
~ Alajestkozak
2021-09-23 20:40:35
Dziena
~ Olaf
2021-06-11 06:45:31
Jest git
~ Krytyk kulinarny
2021-06-06 18:36:11
Brakuje dwóch ostatnich rozdziałów
- Pan Bordenave nie lubi słońca
-Uciekam z domu
~ idk 456
2021-06-01 21:36:39
fajne ale mogla byn byc troszke bardziej szczegulowe ale polecam jako powtorzenie po przeczytaniu ksiazki lub obejrzeniu filmu